Torsdag

Lilla plutten i stallet:) hehe....

Seifur från Stora Ålö
2005
e. Hrammur frá Akureýri
u. Melkorka frá Hveragérdi
ue. Ljúfur frá Hveragérdi
uppf. Ulrika fe


Har nu äntligen kunnat koppla av litegrann idag.  Vaknade imorse vid halv 9, just precis då som jag egentligen skulle åka till praktiken hehe... men men. hann i allafall i tid till anita, kanske var någon minut försenad.
När jag kom dit stortsett sprang jag in i stallet och tittade in i Vindas box (hon är dräktig) och hoppades på att dem skulle vara två imorse men hon hade inte fölat än.  Släppte ut Seifur och Tindra i deras hage och Stássa,vinda, sandra och hennes föl Sokki i deras hage. Sedan började det:P Mockningen, fodringen. Anita och jag fick för oss att vi behövde en rundkorall men var och hur skulle vi göra den;)  Anita kom på att vi kunde göra den med sånna vita Elband och stolpar precis utanför stallet så det började vi med. När vi var klara gick vi in och fikade, sedan var det ut till stallet igen, då tog Emelie och jag in Tindra och Seifur, borstade och gjorde seifur "Snuffe" jättefin. sedan så la jag på honom en sadel,spände gjorden och gick ut till våran korall vi hade gjort. longerade honom. Och han var super duper dukig.
ÄR HIMLA STOLT ÖVER HONOM:)  Medans jag höll på med Seifur kom de där såkallade huvudvärken:S Fyfaan... var tvungen att åka hem efter det.  Och nu sitter jag här typ 6 timmar senare och har fortfarande ont i huvudet:S  men får hoppas på att panodilen hjälper nu. men men....Min älskade Seifur med sadel på sig:D

Seifur i vårsolen:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0